هشدار: نیازی نیست برنامه های باز را در آیفون ببندید!

نیازی نیست اپلیکیشن ها را در دستگاه های مبتنی بر iOS مرتبا ببندید

در ویندوز و اندروید هرچه تعداد برنامه بیشتری در حال اجرا باشد منابع بیشتری از سیستم بكار گرفته می شود. ولی این قضیه در iOS متفاوت است. یك كاربر iOS نیاز ندارد برای استفاده بهینه از سیستم، برنامه ها را در فضای App Switcher ببندد.

منطق طراحی iOS به نحویست كه در صورت بلا استفاده بودن یك برنامه در بكگراند، آن اپلیكیشن فریز می شود و در صورت نیاز به رم بیشتر، اپلیکیشن های قبلی و اطلاعات زائد به صورت اتوماتیک از رم پاک می شوند. كسانیكه عادت دارند اپلیكیشن های خود را ببندند در واقع با این كار نه تنها كمكی به سیستم نمی كنند بلكه از دو جهت باعث ضرر به آن می شوند:

  1. هربار باز كردن یك اپلیكیشن از نو، نیازمند لود شدن كل سیستم فایل های آنست كه موجب وارد آوردن تنش به دستگاه می شود.
  2. لود كردن كل یك اپلیكیشن نیازمند استفاده به مراتب بالاتر از منبع انرژیست كه در نتیجه عمر باتری را كاهش می دهد.

 

از نظر اپل، شما كاربر سیستم عامل هستید نه خدمتكار آن. اكثریت كاربران آیفون یا آیپد از این نکته غافل هستند و خلاف این عمل را انجام می دهند. مثلا پس از خواندن پیام خود، اپلیكیشن مورد نظر را با بالا كشیدن آن اپلیکیشن در App Switcher می بندند. سیستم عامل iOS در حالیكه ده ها و صدها اپلیكیشن باز در آن وجود داشته باشد درمقایسه با حالت بسته بودن تمام آنها بیشتر از ۱۰-۱۵ درصد تفاوت اشغال رم را ندارد. می توانید این قضیه را با كمك اپلیكیشن های مدیریت رم و سی پی یو امتحان كنید. درست به همین خاطر است كه آیفون ها با كمترین میزان از رم بهترین و روانترین عملكردها را دارند.

آقای Sébastien Page مقاله ای در وبسایت شناخته شده iDownloadBlog پیرامون این موضوع نوشته است كه با یك خاطره آغاز میشود: “داخل كافی شاپ نشسته ام كه مردی را در حال بستن برنامه ها از طریق بالا كشیدن آنها در AppSwitcher میبینم. من میدانم انگیزه او از این كار چیست ولی نمیتوانم نادرستی آنرا به وی تفهیم كنم. من برای سال ها این كار را كرده ام و شكست خورده ام. به تنها كسانی كه توانسته ام خوب توضیح دهم خانواده و دوستان نزدیكم بودند”. وی سپس خواننده را در صورتی كه جزو افرادیست كه این كار را می كنند به خواندن ادامه مطلب دعوت میكند. از مقاله مفصل و خواندنی آقای Page در اینجا به ۴ نكته خلاصه وار اشاره میكنیم.

  1. تا وقتی كه یك اپلیكیشن رفتار عادی دارد نباید آن را ببندید.
  2. برخلاف تصور عموم، بستن اپلیكیشن ها مصرف باتری را افزایش میدهد.
  3. اپل برای برنامه نویسان زیرساخت مناسب را جهت ران شدن اپلیكیشن ها در پس زمینه فراهم كرده است.
  4. كاربران باید به سیستم در مدیریت كارآمد اپلیكیشن ها در بكگراند اعتماد كنند.

نظریه عدم لزوم بستن اپلیكیشن ها علاوه بر این، به واسطه وبسایت تخصصى ۹to5mac و به نقل از معاون ارشد نرم افزارى اپل در قالب یك ایمیل تایید شد.

 

وبسایت دیجیاتو مینویسد: بر اساس اظهار نظر یکی از مدیران اپل، اگر شما به شکل مداوم اپلیکیشن های حاضر در پس زمینه آیفون خود را می بندید تا در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی کرده باشید، “در حال هدر دادن وقت خود هستید”.

 

وب سایت ۹To5Mac این سوال را در قالب ایمیلی برای «تیم کوک» ارسال نمود اما ایمیل، به دست گریک فدریگی، معاون ارشد بخش نرم افزاری اپل می رسد. وی در پاسخ به این پرسش بیان نموده که بستن اپ های حاضر در پس زمینه هیچ تاثیری بر مصرف باتری نخواهد گذاشت.

 

البته ما میدانیم كه كنار گذاشتن پیش فرض هایى كه سالها با آن زندگى كردید سخت است. ولى واقعیت همین است. از دید اپل، من و شما كاربر سیستم عامل iOS هستیم نه خدمتكارش!

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *