توییتر تمامی مطالب مرتبط با مضمون ارتباط ویروس کرونا و 5G را برچسب‌گذاری و بررسی می‌کند

در ماه‌های گذشته که ویروس کرونا به همه‌گیری نگران‌کننده‌ای در سرتاسر جهان تبدیل شد،‌ تئوری‌های توطئه درباره‌ی آن در انواع پلتفرم‌ها و شبکه‌ها منتشر شدند؛ تئوری‌هایی که دلایل شیوع این ویروس را به انواع موارد از دست‌کاری‌های انسانی تا حتی اینترنت 5G مرتبط می‌دانستند. این تئوری‌ها حول ارتباط 5G با ویروس کرونا شکل گرفت و حتی به تظاهرات و آتش‌زدن دکل‌های مخابراتی هم انجامید. توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی بزرگی است که نقش مهمی در توزیع اخبار ایفا می‌کند و اکنون تلاش می‌کند انتشار تئوری‌‌های توطئه و هر محتوایی را با جدیت زیرنظر قرار دهد که بین 5G و ویروس کرونا ارتباط ایجاد کند.

حتی توییت‌های بی‌ارتباط با موضوع تئوری توطئه نیز برچسب‌گذاری می‌شوند

اگر کاربر توییتر توییتی شامل کلمات 5G و COVID-19 یا Corona یا Coronavirus منتشر کند، پلتفرم در بخش کامنت‌ها پیامی برای او نمایش خواهد داد. این پیام کاربر را به مطالعه‌ی حقایق و جدیدترین یافته‌های علمی‌ درباره‌ی ویروس کرونا جدید تشویق می‌کند. با کلیک روی بنر اطلاع‌رسانی، به صفحه‌‌ای منتقل می‌شوید که مقاله‌های علمی درباره‌ی 5G و ویروس کرونا را نمایش می‌دهد. همان‌طور‌که می‌دانید، اغلب متخصصان و کارشناسان هرگونه ارتباط این دو موضوع را نقض می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

شاید سیاست توییتر در برخورد با نظریه‌های ارتباط 5G و ویروس کرونا کمی سختگیرانه به‌نظر برسد. شاید هم در جریان همین بررسی‌های خودکار، اخبار و روایت‌های واقعی به‌عنوان اخبار دروغ برچسب‌گذاری شوند. آن‌ها ماه گذشته هم تمامی پست‌هایی را حذف کردند که مردم را به آتش‌زدن آنتن‌های 5G تشویق می‌کرد. اکنون هم برنامه‌ی نظارتی با دقت و شدت بیشتری انجام می‌شود که نشان‌دهنده‌ی تصمیم جدی پلتفرم برای مقابله با اخبار و اطلاعات دروغین است.

ویروس کرونا

تصمیم و رویکرد جدید توییتر قابل‌انتظار بود؛ زیرا این شرکت قبلا اعلام کرده بود در حال بهبود الگوریتم‌ها است تا شناسایی تئوری‌های توطئه را آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهد. تا زمان کامل‌شدن الگوریتم، همین سیستم‌های برچسب‌گذاری به‌کار می‌روند و فعلا تمامی توییت‌ها با بنر اطلاع‌رسانی علامت‌گذاری می‌‌شوند. توییتر در اطلاع‌رسانی درباره‌ی برنامه‌ی جدید اعلام کرد:

برچسب‌گذاری هشدار روی توییت‌ها بازهم ادامه پیدا می‌کند. باتوجه‌به گسترش جهانی اطلاعات غلط و ادعاهای نادرست درباره‌ی 5G و ویروس کرونا، ما برچسب‌گذاری روی آن دسته از توییت‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم. درحال‌حاضر، تیم ما انواع دیگر محتوا را نیز بررسی می‌کند و به‌زودی برچسب‌گذاری روی توییت‌های بیشتری انجام می‌شود.

فیسبوک و یوتیوب از آوریل امسال حذف محتوای مرتبط با تئوری توطئه‌ی 5G و ویروس کرونا را شروع کردند. اقدام توییتر نشان می‌دهد سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به‌مرور در همین مسیر حرکت می‌کنند و با اطلاعات غلط درباره‌ی این موضوع‌ها با جدیت مقابله خواهد کرد.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *