نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): کیفیت عالی و دوربین سه‌گانه

نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): کیفیت عالی و دوربین سه‌گانه Apple (اپل)

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

مقدمه

سه آیفون جدید اپل به ترتیب به نام های آیفون 11 اپل (iPhone 11)، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در سپتامبر سال 2019 معرفی شدند. این گوشی در واقع به عنوان جایگزین آیفون XS سال 2018 معرفی شده است. قیمت آیفون 11 پرو در مقایسه با قیمت دو نسخه دیگر آیفون های جدید اپل شرایطی دارد که گران تر از iPhone 11 و ارزان تر از iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود.

از دید خیلی افراد iPhone 11 Pro اپل آنقدرها که باید تغییرات و به روز رسانی نداشته‌ و ارزش خرید بالایی ندارند، اما در سمت دیگر خیلی از کاربران هم معتقد هستند که خرید این آیفون یک اقدام درست است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو اپل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با شناخت این نقاط قوت و ضعف و همچنین در نظر گرفتن قیمت آیفون مورد نظر می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر ارزشمند بودن یا نبودن خرید این گوشی داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی موبایل زرین همراه شوید.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های اصلی که آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی دارند مربوط به انحصاری بودن سیستم عامل آن ها می‌شود که تجربه‌ای ناب‌تر را برای کاربران این محصول به ارمغان می‌آورد. طبیعتا iPhone 11 Pro اپل هم از این قاعده مستثنی نیست! این گوشی به طور پیش فرض از iOS 13 بهره‌مند شده و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iOS را بدون کم و کسری و از همه مهمتر تاخیر دریافت می‌کند. سیستم عامل iOS 13 به صورت کامل روان و بهینه روی آیفون 11 پرو راه اندازی شده و هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی در حین استفاده از آن به وضوح قابل درک است. در بررسی آیفون 11 پرو سرعت عمل عالی بستر نرم افزاری آن به وضوح قابل درک بود.

با آیفون 11 پرو به راحتی می‌توانید کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره را انجام دهید و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشوید. سیستم عامل iOS مجموعه‌ای از قابلیت های گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد و برای استفاده هرچه بهتر از آن باید یک اپل آیدی (Apple ID) را در آیفون خود فعال کنید.اپل در iOS 13 یک حالت Dark Mode اختصاصی را هم ارائه می‌کند که با فعالسازی آن پس زمینه گوشی تاریک خواهد شد تا در زمان هایی مثل شب استفاده از موبایل آزاردهنده نباشد و به چشم کاربر آسیبی وارد نکند. اپل حتی امکان زمانبندی فعال شدن خودکار این قابلیت را هم در منوی تنظیمات iOS 13 ارائه کرده است.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

پس به صورت کلی باید اینطور گفت که گوشی آیفون 11 پرو مثل دیگر آیفون های اپل از نظر نرم افزاری و سیستم عامل یک گوشی بسیار عالی است که هماهنگی مابین سخت افزار و نرم افزار آن سبب می‌شود تجربه کاربری عالی برای استفاده کنندگان از این گوشی به ارمغان آورده شود. بنابراین اگر روان بودن بستر نرم افزاری گوشی و همچنین دریافت آپدیت های طولانی مدت و بی‌وقفه اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو اپل می‌تواند یکی از بهترین گوشی های فعلی باشد که قادر به خرید آن خواهید بود.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی آیفون 11 پرو مربوط به قدرت عملکرد این گوشی می‌شود. طبیعتا همه انتظار داریم که آیفون جدید اپل قدرت عملکرد بالایی داشته باشد و از این نظر کمتر گوشی توان رقابت با آن را در خود ببیند. اپل آیفون 11 Pro را به تراشه A13 Bionic مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که دو هسته آن از نوع Lightening هستند و فرکانس 2.65 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Thunder بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Apple GPU هم در این تراشه بکار گرفته شده و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی iPhone 11 Pro از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. با توجه به اینکه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد بنابراین بهتر است در حین خرید آیفون 11 پرو به نسخه‌ای از دستگاه که تهیه می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید و ترجیحا نسخه های 256 و 512 گیگابایتی آن را بخرید که با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه نشوید.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

همانطور که در بخش قبل بررسی آیفون 11 پرو اشاره داشتیم، این گوشی به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید و انتظار نداریم که بدین منظور با مشکل رو به رو شود. اما قدرت دستگاه در مدیریت تسک های سنگین و بازی های HD چگونه است؟ برای بررسی این موضوع ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و Godfire: Rise of Prometheus را در دستگاه نصب و هر یک از این سه بازی را برای مدت زمان 10 دقیقه و پشت سر هم در گوشی اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش سریعی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی را بهتر درک کنیم. نتیجه بررسی آیفون 11 پرو نشان داد که این گوشی قدرت عملکرد بسیار عالی دارد. سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در دستگاه اجرا شدند و بعد از اجرا هم جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه با سرعت بسیار خوبی قابل انجام بود.

تنها مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم مربوط به داغ شدن بدنه آیفون در حین اجرای بازی های سنگین و به ویژه بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های نام برده شده می‌شود. تقریبا در 10 دقیقه پایانی که بازی های مذکور را اجرا می‌کردیم شدت گرمای تولید شده در بدنه آیفون زیاد شد اما با این حال مقدار آن به قدری نبود که آزاردهنده باشد و غیرطبیعی به نظر آید. بنابراین بدون تردید iPhone 11 Pro در حال حاضر یکی از بهترین گوشی هایی است که قادر به خرید آن خواهید بود. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو می‌تواند هر انتظاری که از یک موبایل دارید را برطرف سازد.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی آیفون 11 پرو از 3 لنز تشکیل شده و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از iPhone XS و نسل های قبلی آیفون متمایز می‌کند. آیفون 11 Pro در واقع اولین آیفونی است که به سه لنز دوربین مجهز خواهد بود. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) در نظر گرفته شده‌اند. لنز دوربین واید و اصلی دستگاه دیافراگم F/1.8 دارد و دو لنز تله‌فتو و اولتراواید آن به ترتیب از دیافراگم F/2.0 و F/2.4 بهره می‌برند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

قابلیت های متعددی توسط مجموعه‌ دوربین اصلی آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه از جمله ویژگی هایی هستند که توسط دوربین اصلی iPhone 11 Pro پشتیبانی خواهند شد. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟ در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن واقعا در ضبط عکس و ویدیو عملکرد عالی دارد و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی توان رقابت با این اسمارتفون را در زمینه مذکور خواهد داشت.

عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای از نظر جزئیات و کیفیت رنگ و همچنین نوردهی و میزان شفافیت دارند. حتی در محیط های کم نور هم با دوربین آیفون 11 پرو می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما طبیعتا اگر محیط خیلی تاریک باشد، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین دستگاه بروز پیدا می‌کند اما مقدار آن بسیار کمتر از اغلب گوشی های رده بالای بازار خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به راحتی قابل انجام خواهد بود و تفکیک‌پذیری فضای پس زمینه و سوژه اصلی عکس با بهترین کیفیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی iPhone 11 Pro اپل فوق‌العاده خوب است و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود. ضمنا در اپلیکیشن دوربین گوشی قابلیت های ویرایش و ادیت بسیار متنوع تری نسبت به گذشته ارائه شده که حتی امکان ویرایش ویدیو های ضبط شده را هم فراهم می‌سازد.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro اپل هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HRD، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه‌، gyro-EIS، عکسبرداری سلفی پرتره و همچنین قابلیت جدید فیلمبرداری سلفی اسلوموشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس و ویدیو های سلفی بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های کم نور و تاریک مقداری افت می‌کند اما افت کیفیت آن زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. عکسبرداری پرتره سلفی و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن سلفی هم با دوربین جلوی iPhone 11 Pro با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که آیفون 11 پرو از نظر دوربین اصلی و سلفی یکی از بهترین گوشی های فعلی موجود در بازار است که علاقمندان به عکسبرداری با گوشی بدون شک از بکارگیری آن لذت خواهند برد.

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone Pro 11): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *